Tuesday, March 3, 2015

Welcome 2015

Hai3.. Assalamualaikum semua..



Dah masuk mac baru nk welcome 2015 kn.. hari ini ter rajen lak nk tulis2 ni.. sebab dah lama sgt blog ni bsawang2,, dan sementara nak amek mood nk sambung writing research aku.. pernah la terdetik hajat nk tutup je blog.. tp aku syg blog ni.. kot2 nanti anak cucu boleh bace diari yg mcm tak diari aku ni kn.. :p






Sejak disahkan pregnant.. tak pernah nak update apa2 tulis kt sini.. dulu2..pernah la rasa mcm if one day Allah izinkan aku pregnant..aku nk cerita semua pengalaman..tp bila sampai masanya..aku rasa mcm better simpan semua sendiri.. sebab..penantian selama lbh kurg setahun 7 bulan tu.. pahit manis biarlah kami simpan sendiri..semua yg pahit aku telan..aku jadikan sumber kekuatan.. mcm mana aku cari kekuatan utk tepis semua pertanyaan n sindiran org.. yes!! aku simpan sendiri..suami n family of kos sumber kekuatan yg tkde bandingan..:) yang manis lak..terlalu banyak yg manis.. hanya yg pernah merasai akan mengerti.. so nasihat aku kepada semua.. jgn la tanya soalan2 yg sensitif2 ni kt org.. jodoh pertemuan zuriat ajal tu semua bukan kuasa kita..kita cuma merancang n berusaha je..






tp if ada org yg akan tanya personally..aku akan share.. sebab pengalaman tu..interesting sgt.. amazing sgt.. Alhamdulillah,,syukur padamu Ya Allah.. sekarang ni aku cuma harapkan n berdoa semoga kandungan ni selamat sampai la aku melahirkan nanti.. bby keluar dengan selamat..mama bby pun dapat lahirkan dengan mudah.. bby jadi anak yg soleh n solehah.. Amin..






Sekarang ni.. kami laki bini dah official jadi warga Batu Pahat!!! akhirnye hajat..doa kami..doa parents..doa semua.. Allah makbulkan.. bye2 Shah Alam.. bye2 KL.. n bagi diri aku sendiri personally.. lepas lebih kurang 14 tahun aku merantau tempat org tuntut ilmu n cari rezeki.. akhirnya sirih pulang ke gagang (err..betul ke ni). This time inshaAllah betul2 balik untuk menetap sampai bila2.. mungkin kali ni la betul2 sampai masanya nak balas jasa ibu bapa.. inshaAllah..













Now 2 tmpt ni dah jadi rumah kedua kitorang.. sebelah2 je kktm n uthm ni.. so kalau nak lunch, sama ada kol husband ajak nak makan sekali.. tak pun balik rumah ibu atau mak.. Ya Allah..heaven sgt.. every weekend pulak.. akan balik rumah ibu atau rumah mak, spend masa dengan family..dengan anak2 buah.. dpt kumpul ramai2.. rasa mcm hidup tu lengkap dah.. kalau dlu..every weekend aku tengok muka husband..husband tengok muka aku.. sebulan sekali balik kg.. tu je la rutinnye.. memang Allah kurniakan rezeki zuriat ni lepas dpt semua ni.. lepas aku dah tak payah tempuh jem pagi2 semata2 nak pegi keje.. lepas aku dah tak payah hadap stress keje yg terlampau tu.. tak dpt bayangkan masa morning sickness teruk2 hari tu.. kene hadap lagi semua stress tu.. syukurrrr






cuma bezanya skrg ni.. sbb aku skrg as GRA (Graduate Research Assistant) kt UTHM. Seorang pelajar merangkap seorang pekerja jgk.. so kena banyak berdikari sendiri..kawan2 ade..tp close tu takkan sama mcm zaman belajar dulu2 sbb masing2 dah ade life masing2.. bila ade dkt sini..mengembalikan sgt2 memori2 zaman balajar dlu.. bila aku jalan sorang2 gendong laptop yg berat tu.. keliling sume student2 degree dengan kawan2..reminiscing back all those memories.. macam mana lepas habis kelas dlu pegi makan dengan kawan2.. lepastu kalau habis kelas petang2 jalan kaki pegi Mall UUM.. naik bas balik asrama.. haha.. rindunye..rindunyee...





Banyak kali jgk setiap kali keluar kereta.. few staff tegur.. staff ke? lecturer baru ke? err..bukan2.. sy student sini.. tengok la kad matrik sy..hehe.. mybe muka ala2 keibuan yg konon2 mcm dah matured ni tk nmpak dah mcm student kot..haha..





Hajat paling besar aku utk tempoh 2 tahun ni.. semoga selamat semuanya sampai baby keluar (nevesss).. n semoga berjaya habiskan master by research ni.. supervisor aku sgt killer (previous2 student kt sini yg ckp).. so aku perlu bekerja ikut time frame.. bnde ni yg aku hrpkan akan jadikan aku berdisiplin utk siapkan projek ni.. lepas tu baru fikir balik apa aku nak buat lepas daripada tu..






Tu je yg dapat ditulis.. lepas ni nak sambung kerja sbb next week nk jumpa sv tunjuk progress..hoho..








No comments:

Halwa Telinga